Tartalom

Adaptív tananyagok készítés a Moodle lecke taneszközével
tartalom Az adaptív tananyagok elkészítése a módszertani kihívásokon túl komoly technikai problémákat is fölvet. Bár számos LMS rendszer kínál adaptív taneszközöket, a jól használható dokumentáció, és főként a könnyen érthető példák híján ezek használatától általában visszariadnak a tanárok. Az alábbi hivatkozásokkal elérhető oldalak a diszlexiáról, hegymászásról, a föld különböző területeit sújtó vízhiányról szóló, adaptív fölépítésű tananyagon keresztül mutatják be a módszer, és a Moodle „Lecke” taneszközének használatát.
A lesson about dyslexia www ikon
A decision making exercise on mountaineering www ikon
A lesson on understanding water shortages www ikon

 

A verstanulás játékos eszköze
tartalom Bár a gamifikált oktatás napjaink egyik kiemelt módszertani problémája, egyelőre viszonylag csekély az oktatásra használható, valóban játékos oldalak száma. A „Versike” nevű magyar fejlesztés a verstanulás gamifikált támogatását valósítja meg. Az oldal ingyenesen és regisztráció mentesen kipróbálható. A teljes körű használat regisztrációt igényel.
Versike www ikon

 

Játékos programozás, játékos modellezés
tartalom A gamifikált taneszközök között is kiemelkedik a Logo programozást oktató Code Studio nevű webhely. A Code Studio nem csupán játékos, grafikus környezetben vezeti rá a tanulót az algoritmikus gondolkodásra, de a célok megjelölésével a visszacsatolások módjával, az elérhető szintekkel, a pillanatnyi állapotok kijelzésével és a segítségnyújtással a gamifikáció szinte minden fontos követelményét teljesíti.
Code Studio www ikon

 

Videó tanár
tartalom A hazai fejlesztésű a „Videotanár” portál segítségével számos tantárgy általános iskolás anyagát feldolgozó videó tananyagokból tanulhatnak a diákok, majd játékos tesztkérdésekkel mérhetik le tudásukat.
Videotanár www ikon