Tanulás

Az eLearning új kihívásai
tanulas A korábban akár egyszerű aszinkron üzenetváltásokon alapuló elektronikus oktatás jelentős átalakuláson ment át a második évezred első tizenöt évében. Ma már nem csak az elektronikus levelekben hetente küldött tananyagokra és feladatokra gondolunk mosolyogva, de a pusztán elektronikus tananyagok on-line elérésére építő képzéseket is határozottan elavultnak véljük.

Ki hallott 2000-ben adaptív elearningről, MOOC képzésekről, gamifikációról, elearning interoperabilitásról, BYOD-ról, kollaboratív oktatásról? Napjaink elearnig világa azonban ezektől az elearning hightech-et fémjelző kifejezésektől hangos…

doc ikon

 

LMS interoperabilitás
tanulas Az eLearning új kihívásaival szembesülő, néhány éve még forradalmi újításnak számító LMS rendszerek használatán szocializálódott, hajdani módszertani úttörők okkal gondolhatják, hogy az általuk használt technika fölött eljárt az idő. A legtöbb LMS rendszer azonban lépést tart az eLearning technikai, és módszertani fejlődésével, s olyan új szolgáltatásokat nyújt, amelyek alkalmassá teszik a szoftvert az eLearning 2.0 kihívásainak leküzdésére. A Moodle új változatai a számos egyéb újítás mellett, több lehetőséget biztosítanak a más LMS rendszerekkel való együttműködés megvalósítására. doc ikon

 

Adaptív eszközök a Moodle-ban
tanulas Open source jellege mellett, a telepítést követően azonnal rendelkezésre álló gazdag taneszköz választék az, ami kezdettől fogva vetélytársai elé rangsorolja a Moodle-t. A különböző kommunikációs, ismeretátadásra használható, vagy éppen a számonkérést szolgáló lehetőségek között megtaláljuk az adaptív oktatásra alkalmas taneszközöket is. doc ikon

 

A Moodle BYOD támogatása
tanulas Mint az elektronikus oktatásban megjelenő új kihívások mindegyikére, a mobil eszközök széleskörű elterjedésével útjára indult BYOD módszerre is az elsők között reagált Martin Dougiamas rendszere.

A BYOD támogatás megvalósításnak egyik technikája, a különböző méretű kijelzőkhöz, és az eszközök kezelési sajátosságaihoz igazodó adaptív, illetve reszponzív felhasználói felületek fejlesztése. A másik lehetőség az LMS mobil kliensének kifejlesztése. A Moodle mindkét megoldásban az élenjáró LMS rendszerek közé tartozik.

doc ikon

 

A Moodle gamifikációs lehetőségei
tanulas Az eLearning új kihívásait bemutató dokumentumban igyekeztünk összefoglalni azokat a szempontokat, amelyek mentén játékossá alakíthatjuk kurzusainkat. Most azt fogjuk bemutatni, milyen eszközökkel valósíthatjuk meg a Moodle kurzusok gamifikációját. doc ikon